Jak w krótkim czasie robić więcej?

Jak w krótkim czasie robić więcej?

8 czerwca 2022 0 przez Wiktor Sawoniaka

Zdarza Ci się zastanawiać nad tradycyjnym polskim pytaniem jak zrobić więcej w krótszym czasie? To jest to drugie po fundamentalnie tradycyjnym Jak zarobić by się nie narobić 😉

Kluczem do dobrej organizacji pracy jest stworzenie optymalnego harmonogramu. 

Aby go stworzyć, przygotuj sobie zestawienie: posegreguj czynności według schematu – praca zawodowa, prace domowe, inne istotne czynności. Jeśli chcesz skupić się na organizacji pracy zawodowej (lub na przykład organizacji czasu poświęcanego na studia, itd.), zrób tabelę z czasem, który poświęcasz  jej każdego dnia.

Jeśli wiesz, jakie zadania czekają Cię każdego dnia, postaraj się podzielić je od razu. Na początku, skup się na określeniu, ile dana czynność zajmuje Ci czasu. Zastanów się też, co robisz najchętniej – a co z mniejszym zapałem.

Jeśli uważasz, że lepiej mieć poza sobą to, co mniej ciekawe od razu – rozplanuj to na początek dnia. Jeśli wolisz zaczynać dzień od przyjemności – na pierwszą godzinę dnia pracy zaplanuj coś, co lubisz – a dopiero w kolejnych czynności, za którymi nie przepadasz.

W żadnym wypadku nie odkładaj ich jednak na sam koniec dnia, będziesz wtedy podświadomie myśleć o czekającej Cię nieprzyjemności i Twoja praca będzie mniej wydajna. Jeśli nie masz takiej możliwości – planuj każdy dzień pracy zaraz po przyjściu do niej (kiedy zostaną Ci określone zadania na dany dzień).

Dobra organizacja pracy to nie tylko trzymanie się przygotowanego harmonogramu – ale również porządek. Przygotuj stanowisko pracy w taki sposób, aby nic Cię nie rozpraszało. Zrób porządek z dokumentacją, folderami i plikami na komputerze. Zaczynaj i kończ zadania „od początku do końca”, bez półśrodków.

Wyznacz sobie czas na przerwy. To znaczni ułatwi Ci organizację pracy, która dzięki temu stanie się wydajniejsza i przyjemniejsza.

Nie próbuj robić wszystkiego na raz

Wielozadaniowość zmniejsza naszą produktywność, ponieważ nasz mózg może skupić się tylko na jednej rzeczy na raz. Kiedy próbujesz zrobić dwie rzeczy naraz, twój mózg nie jest w stanie dobrze wykonać obu zadań.

 

Przeczytasz o tym w artykule 10 konsekwencji mutitaskingu dla naszego ciała i głowy
 

Im więcej robimy wielozadaniowo, tym mniej faktycznie osiągamy, ponieważ powoli tracimy zdolność koncentracji.

Ta ułomność prowadzi raz za razem do tych samych konsekwencji: jeśli chcesz zaoszczędzić czas robiąc kilka rzeczy na raz – to istnienie ogromne prawdopodobieństwo, że będziesz robił je dłużej i z mniejsza jakością. 

Singletasking górą!

Pracownicy Marnują czas?
Zamów szkolenie dla Zespołu

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem dla swojego zespołu by podnieść kompetencje pracowników i zacząć oszczędzać najdroższy zasób pracowniczy, za który płacisz jako pracodawca, zwróć się do nas. 

Nasze szkolenia doceniły największe i najlepsze firmy w Polsce, możesz wykorzystać to w swoim biznesie.

Chcesz być na bieżąco z nowościami? Zostaw swój email.