Zarządzanie czasem – jak wyćwiczyć pozytywne nawyki?

planowanie kluczem do sukcesu

planowanie kluczem do sukcesu

Wbrew pozorom, solidne zarządzanie czasem nie wymaga specjalnych umiejętności. Wystarczy, że odpowiesz sobie na pytanie: co mogę osiągnąć, zarządzając czasem lepiej? – Sama odpowiedź na to pytanie powinna być dla Ciebie motywacją.

Motywacja to nie wszystko – teraz kilka praktycznych porad, jak umiejętnie zarządzać czasem.

Kluczem do sukcesu – jak w większości przypadków – jest odpowiedni plan. Zacznij od ogólnego: zaplanuj, co chcesz zrobić danym tygodniu. Wypisz to w punktach. Następnie postaraj się przygotować plan tygodniowy dokładniej: co chciałbyś wykonać danego dnia.

Zaplanuj również szacowany czas – ile zajmie Ci dana czynność. Wyznacz godziny pracy. Wydrukuj plan i powieś go w widocznym miejscu. Najlepiej przygotuj plan całego dnia, abyś mógł zobaczyć również swoje godziny wolne od pracy. Stawiaj krzyżyk po każdym wykonanym zadaniu.

Jeśli zdarzy Ci się sytuacja, że nie uda Ci się wykonać danej czynności w wyznaczonym czasie – natychmiast zaplanuj kolejny termin, najkorzystniej pierwszy wolny. Po każdym tygodniu zrób podsumowanie, odpowiedz sobie na pytanie: czy udało mi się trzymać planu? – Jeśli nie, pomyśl nad modyfikacjami.

Po kilku miesiącach planowania kolejnych tygodni (najlepiej z wyprzedzeniem, najkorzystniej zawsze tego samego dnia tygodnia), nauczysz się zarządzać swoim czasem. Sprawdzisz, w jakich godzinach pracuje Ci się najlepiej: jaki dzień najlepiej wybrać na porządki, na zakupy, na inne czynności. Przekonasz się, że masz więcej wolnego czasu, niż pozornie Ci się wydawało.

Grunt, to odpowiednia organizacja!
Agnieszka Skarbińska


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>