Zarządzanie czasem – czy faktycznie się opłaca?

zarządzanie czasem - kiedy

zarządzanie czasem – kiedy

Często zastanawiamy się nad skuteczną metodą zarządzania czasem. Niejednokrotnie poświęcamy na to wszystkie swoje wolne chwile, aby odpowiednio zorganizować sobie czas pracy, czas na obowiązki domowe i czas na wszelkiego rodzaju inne aktywności.

Pamiętajmy, aby nie popadać ze skrajności w skrajność: jeśli zbyt wiele czasu będziesz spędzać nad opracowywaniem planu, zarządzanie czasem stanie się mało efektywne i nie będzie się opłacało.

Nie staraj się na siłę opracowywać strategii działania, jeśli:

  • Czynności, nad którymi się zastanawiasz, zajmują mniej niż godzinę.
  • Planowane przez Ciebie przedsięwzięcie realizowałeś już wiele razy i masz w nim spore doświadczenie.
  • Opracowanie planu zajmie Ci więcej, niż realizacja zadania bez opracowania precyzyjnej strategii.

Czasami wystarczy, że do planowanego zadania przygotujesz sobie listę rzeczy, które będą Ci do niego potrzebne oraz oszacujesz czas jego realizacji. Lista może być przygotowana w sposób dosłowny – na kartce papieru, lub po prostu w Twoich myślach.

Opracowywanie schematu zarządzania czasem w przypadku wyzwania, które zajmuje mniej niż godzinę, może najzwyczajniej w świecie mijać się z celem.

Agnieszka Skarbińska

Zarzadzaj Czasem .pl


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>