Robić, Czy Nie Robić? Oto Jest Pytanie!

zarządzanie czasem - listy rzeczy do zrobienia

zarządzanie czasem - listy rzeczy do zrobienia

Jak zarządzasz swoimi zadaniami? Co? Czy w ogóle to robisz? Jeśli nie, lepiej, abyś zaczął już teraz!

Jednym z największych wyzwań dzisiejszych czasów, jest radzenie sobie z nadmiarem informacji. Jest ich tak wiele, że coraz trudniej jest nam zapamiętać wszystko, co potrzebujemy. Stąd, coraz więcej książek, szkoleń i kursów, poświęconych tematyce zarządzania czasem.

Jak wiele może Cię kosztować pominięcie któregoś z zobowiązań, wobec ważnego klienta?

Listy rzeczy do zrobienia sprawią, że staniesz się znacznie bardziej produktywny. To gwarantowane!

Oczywiście, nie są to najbardziej wyrafinowane techniki zarządzania czasem. Jednak są najprostsze, a co za tym idzie, najłatwiej jest z nich korzystać. I to przez długi czas, w przeciwieństwie do innych metod.

Listy rzeczy do zrobienia nie są przeznaczone wyłącznie dla ludzi biznesu, jak się powszechnie sądzi. Są równie dobre dla gospodyni domowej, studenta, pracownika fizycznego i menedżera. To uniwersalne narzędzie zarządzania czasem.

Jedno jest pewne: niezależnie, jaki system używasz, papier jest jednym z najlepszych urządzeń, nawet w czasach tabletów, iPhonów, komputerów i innych urządzeń. Warto jest, chociażby przepisywać z takiego urządzenia listę na dany dzień. Już sama praca z długopisem w ręku, może wiele zmienić i „wdrukować” w Twoją pamięć kinestetyczną to, co masz do zrobienia danego dnia.

Jeśli używasz elektronicznych wersji organizerów, możesz po prostu pod koniec dnia zaktualizować wykonane, lub niewykonane zadania. Pisanie zadań na kartce papieru, w żaden sposób nie przeszkodzi Ci w dotychczasowej organizacji. A pomoże Twojemu podświadomemu umysłowi w koncentracji.

Gdy zapisujesz coś (najlepiej odręcznie) na papierze, zrzucasz ze świadomości wszystkie zadania i ich kolejność. A to bardzo relaksuje umysł. To tak, jakbyś oczyszczał swoją pamięć RAM w komputerze, zapisując dane na dysku twardym.

Dobrą praktyką jest używanie kolorów na listach rzeczy do zrobienia. Możesz zakreślić zadania o najwyższym priorytecie jednym kolorem, o niższym drugim, o jeszcze niższym – trzecim. Gdy zakończysz jakieś zadanie, przekreśl je. To ogromna ulga i satysfakcja, odręcznie przekreślić wykonane zadanie.  Sprawdź!

Możesz też jednym, wybranym kolorem zakreślać wykonane już zadania. W ten sposób, Twój mózg skojarzy kolor z sukcesemi będzie dążył, aby było ich coraz więcej.

Pozdrawiam,

Marcin Kijak
ZarzadzajCzasem.pl - Sprawdzone strategie zarządzania czasem i efektywnością


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>