Skip to content
10 miesięcy ago

269 words

Jeśli chcesz zarządzać czasem w taki sposób, aby jak najwięcej wykorzystywać go w sposób efektywny – przetestuj metodę „zbierania danych”, która polega na sporządzeniu planu 24-godzinnego.

Twój czas – niezależnie od tego, czym się w życiu zajmujesz – możesz podzielić na czas spędzany z innymi, czas dla siebie samego, pracę (zawodową lub obowiązki domowe) oraz zajęcia dodatkowe (na przykład sezonowe prace w ogrodzie, zakupy, wizyty w urzędach, u lekarza – i tak dalej).

Podziel swój czas na kategorie, które zostały wymienione w nawiasie. Zastanów się, ile godzin dziennie poświęcasz na dane kategorie – uśredniając oczywiście wyniki. Jeśli chcesz zarządzać czasem w sposób precyzyjny, możesz spisywać (na przykład przez tydzień, lub dwa – nie mniej), co robisz dokładnie w danych godzinach – od rana do wieczora, notując o pełnej godzinie na co poświęciłeś ostatnie 60 minut.

Na podstawie notatek z tego czasu sporządź szkic, wykres – jak wygląda rozkład Twojego dnia, w odniesieniu do kategorii. Sporządzając wykres, zapisz również, które czynności należą do: niezbędnych, ewentualnych i zbędnych, które wykonujesz mimochodem, ale chciałbyś ich uniknąć.

Następnie zaplanuj sobie kolejny tydzień – omijając ostatnie, zbędne czynności – w taki sposób, aby plan był elastyczny na tyle, aby nie uległ zniszczeniu jeśli coś się przesunie w czasie, ale na tyle sztywny, byś dzięki niemu potrafił zarządzać czasem dość rygorystycznie, by nie tracić motywacji do realizowania wyznaczonych sobie celów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *